Opinto-ohjaus Vantaan aikuislukiossa

Opinto-ohjausta järjestetään hajautetusti koko koulun käymisen aikana ohjaustuntien ja tiedotustilaisuuksien muodossa. Opinto-ohjaukseen sisältyy monenlaista asiaa:

koulunkäyntiin liittyvät asiat ja toisaalta tarvittaessa uransuunnitteluun ja jatkoopintomahdollisuuksiin liittyvät seikat. Opinto-ohjauksen aiheista esimerkkeinä vaikkapa seuraavia: opiskelu aikuislukiossa, opetusjärjestelyt, arvostelu, opiskelutekniikkaa: miten luen, teen tehtäviä, valmistaudun kokeeseen jne.; ylioppilaskirjoitukset: ainevalinnat, järjestelyt, ilmoittautumiset; jatko-opiskelumahdollisuudet aikuislukion jälkeen, työvoimahallinnon palvelut.

Opinto-ohjaukseen sisältyy myös henkilökohtaisia vastaanottoja. Niihin on mahdollisuus pitkin lukuvuotta missä tahansa opiskeluun liittyvissä kysymyksissä tai pulmissa, vaikkapa jatko-opintomahdollisuuksien selvittelemiseksi. Opintojen alussa täytyy kaikkien muissa kouluissa aiemmin vastaavia kursseja opiskelleiden sopia opintosuunnitelmastaan opinto-ohjaajan kanssa kurssien vastaavuuden ja lukujärjestyksen selvittämiseksi.

Opinto-ohjaajamme on tavattavissa maanantaista tiistaihin Martinlaaksossa ja keskiviikosta torstaihin Tikkurilassa klo 15-18 mieluiten ennakkoon sovittuna aikana. Varaa aikasi sähköpostitse kaisa.jaakonaho (at) vantaa.fi tai puh. 050 304 2075. Älä epäröi kääntyä opinto-ohjaajan puoleen kaikissa opintoihin liittyvissä pulmissa. Neuvotella kannattaa myös silloin kun opinnot eivät tunnu etenevän, mikä usein jossain opintojen vaiheessa tapahtuu osana normaalia opiskeluprosessia. Myös aikuislukiomme ryhmänohjaajat auttavat opiskelijoitaan mielellään missä tahansa opiskeluun liittyvissä kysymyksissä.

Avainsanat

LukiotVantaan aikuislukioToisen asteen koulutus