Asiasana: Lukiot

Vantaalla lukiokoulutusta järjestetään viidessä suomenkielisessä päivälukiossa, yhdessä ruotsinkielisessä lukiossa sekä Vantaan aikuislukiossa ja Sotungin lukion aikuislinjalla (Sotungin etälukio).

Vantaan aikuislukion opinto-opas

Sisältösivu

Tältä sivulta löydät Vantaan aikuislukion reaaliaikaisen opinto-oppaan.

Opinto-ohjaus Vantaan aikuislukiossa

Sisältösivu

Vantaan aikuislukiolla on yksi opinto-ohjaaja, joka päivystää alkuviikosta Martinlaaksossa ja loppuviikosta Tikkurilassa.

Työ- ja loma-ajat Vantaan aikuislukio

Sisältösivu

Aikuislukion kalenteri pdf-muodossa, sekä tiivistettynä työ- ja loma-ajat löydät täältä.

Aikuislukion yhteistyökumppanit

Sisältösivu

Vantaan aikuislukio tekee tiivistä yhteistyötä Vantaalla liiketalouden perustutkintoa suorittavien kaksoistutkintoon tähtäävässä koulutuksessa.

Aikuislukion oppimäärän suorittaminen ja aineopiskelu

Sisältösivu

Äikuislukiossa voit opiskella joko tutkintotavoitteisena opiskelijana tai aineopiskelijana.

Aikuislukion esittely

Sisältösivu

Vantaan aikuislukio on Martinlaaksossa ja Tikkurilassa palveleva ilta- ja lähiopetukseen painottunut lukio. Aikuislukioon ovat tervetulleita kaikki 18 vuotta täyttäneet lukio-opinnoista syystä tai toisesta kiinnostuneet.

Aikuislukion henkilökunta

Sisältösivu

Näet Vantaan aikuislukion henkilökunnan, rehtorin ja apulaisrehtorin yhteystiedot alla:

Ylioppilastutkinto ja -kirjoitukset avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle

Sisältösivu

Ylioppilastutkinto on toisen asteen tutkinto, jonka tehtävänä on vahvistaa laaja-alaista yleissivistystä. Tutkinnon suorittamista varten lukioissa järjestetään kahdesti vuodessa ylioppilaskokeet.

Työ- ja loma-ajat kouluissa avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle

Sisältösivu

Lukuvuoden 2023–2024 työajat ovat esiopetuksessa 10.8.–31.5., peruskouluissa ja lukioissa 10.8.–1.6. ja Variassa 1.8.–31.7. Löydät myös loma-ajat tältä sivulta.

Lukiokoulutus avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle

Koontisivu

Lukio-opinnot tarjoavat monipuolisen yleissivistyksen ja hyvät valmiudet jatko-opintoihin.