Aikuislukion esittely

Vantaan aikuislukiossa voit suorittaa koko lukion oppimäärän alusta alkaen, voit jatkaa keskeytyneitä päivä- tai aikuislukio-opintoja tai voit opiskella yksittäisiä aineita. Lisäksi voit valmistua ylioppilastutkintoon ammatillisen tutkinnon pohjalta. Otamme avosylin vastaan erilaisista taustoista tulevat aikuisopiskelijat!

Lukiomme on hallinnollisesti Tikkurilan lukion alaisuudessa, ja teemme monipuolista yhteistyötä päivälukion kanssa. Toimimme kahdessa eri toimipisteessä: Itä-Vantaalla Tikkurilan lukion rakennuksessa ja Länsi-Vantaalla Martinlaakson lukion kanssa Mercuriatalossa. Oppitunnit ovat pääosin iltaisin maanantaista torstaihin, ja mahdollisuuksien mukaan pääset mukaan myös Tikkurilan päivälukion opetukseen. Osan opintojaksoista voi suorittaa myös monimuoto-opiskeluna. Lukuvuotemme on jaettu viiteen jaksoon - opintojaksot löydät näiltä nettisivuiltamme.

Otamme uusia opiskelijoita jatkuvasti. Aikuislukiossamme ei ole keskiarvorajaa eikä yläikärajaa, joten kaikki 18 vuotta täyttäneet ovat tervetulleita. Uusille opiskelijoille laaditaan opintosuunnitelma mahdollisten aikaisempien opintojen pohjalta. Ilmoittautuminen tapahtuu koulun toimipisteiden toimistoissa ma-to klo 15-18 tai verkkosivujemme lomakkeen avulla. Jos sinulla on kysyttävää tai haluat jutella lukiomme soveltuvuudesta elämäntilanteeseesi, olethan rohkeasti yhteydessä soittamalla joko apulaisrehtorillemme tai opinto-ohjaajallemme.

Avainsanat

LukiotToisen asteen koulutus