Aikuislukion yhteistyökumppanit

Mercuria-yhteistyö

Vantaan aikuislukio toimii yhteistyössä kauppaoppilaitos Mercurian kanssa. Mercuria on Vantaan Martinlaaksossa toimiva arvostettu kauppaoppilaitos, joka tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa ylioppilastutkinto ammattitutkinnon ohella. Yhdistelmäopintoihin liittyviä eli ns. kaksoistutkintoasioita voi tiedustella kaksoistutkintokoordinaattori Leena Huhtilaiselta leena.huhtilainen (at) eduvantaa.fi , joka vastaa mercurialaisten tiedottamisesta ja käytännön järjestelyistä aikuislukion ja Mercurian välillä.

Viime vuosina Mercuriasta on tullut yhä tärkeämpi kumppani Vantaan aikuislukiolle. Syksystä 2012 alkaen aikuislukion lännen toimipiste on toiminut samassa talossa Mercurian kanssa palvellakseen sen opiskelijoita entistä paremmin. Lähes kaikki aikuislukion opettajat työskentelevät myös kaksoistutkintolaisten parissa, ja myös aikuislukion opinto-ohjaaja päivystää Mercuriatalossa maanantaisin ja tiistaisin ohjaamassa avuntarvitsijoita.

Joka vuosi Mercuriassa aloittaa noin 80 kaksoistutkintoon tähtäävää opiskelijaa. Tulokset ovat olleet kansalliseen tasoon verrattuna hyviä ja valmistuneiden määrä ilahduttavan suuri. Lisäksi tiiviillä yhteistyöllä, jossa lukio-opinnot nivoutuu osaksi ammatillista lukujärjestystä, kaksoistutkintolaisten pudokkaiden määrä on saatu pienenemään merkittävästi. Kaksoistutkintolaiset voivat siis opiskella lukioaineita normaalissa päiväopetuksessa, mutta monet silti innostuvat käymään opintoja myös koulupäivän päätteeksi aikuislukion iltaopetuksessa.

Mercurian omiin sivuihin voit käydä tutustumassa tästä.

Sotungin etälukio

Vantaan aikuislukion toiminnan periaatteena on ollut palvella opiskelijoitaan mahdollisimman hyvin. Tämän vuoksi pyrimme tekemään yhteistyötä niin ikään Vantaalla toimivan Sotungin etälukion kanssa. Lähiopetukselliseen aikuiskoulutukseen erikoistuneena lukiona voimme palvella tehokkaasti iltaopiskelijoita, mutta ne opiskelijat, joille iltaopetus on aikataulullisesti haastavaa, ohjaamme etälukioon. Useat opiskelijamme täydentävät etälukiossa opintojaan sellaisilla opintojaksoilla, joita aikuislukiolla ei ole lähiopetuksessa.

Sotungin etälukion sivuille pääset tästä