Opinto-ohjaus aikuislukiossa

Opinto-ohjaus

Opinto-ohjausta järjestetään hajautetusti koko koulun käymisen aikana ohjaustuntien ja tiedotustilaisuuksien muodossa. Aikuislukiossa työskentelee yksi opinto-ohjaaja, joka palvelee lähivastaanottojen lisäksi joustavasti myös etänä sopimuksen mukaan.

Opinto-ohjaukseen sisältyy monenlaista asiaa:

koulunkäyntiin liittyvät asiat ja toisaalta tarvittaessa uransuunnitteluun ja jatko-opintomahdollisuuksiin liittyvät seikat. Opinto-ohjauksen aiheista esimerkkeinä vaikkapa seuraavia: opiskelu aikuislukiossa, opetusjärjestelyt, arvostelu, opiskelutekniikkaa: miten luen, teen tehtäviä, valmistaudun kokeeseen jne.; ylioppilaskirjoitukset: ainevalinnat, järjestelyt, ilmoittautumiset; jatko-opiskelumahdollisuudet aikuislukion jälkeen, työvoimahallinnon palvelut. Aikuislukiossa aloittaville laaditaan opon vastaanotolla henkilökohtainen oppimissuunnitelma, ja räätälöidään sopiva polku opinnoissa etenemiseksi mahdolliset aiemmat opinnot huomioiden ja hyväksilukien.

Opinto-ohjaajamme on tavattavissa maanantaista tiistaihin Martinlaaksossa ja keskiviikosta torstaihin Tikkurilassa klo 15-18 mieluiten ennakkoon sovittuna aikana. Varaa aikasi sähköpostitse kaisa.jaakonaho (at) vantaa.fi tai puh. 050 304 2075. Älä epäröi kääntyä opinto-ohjaajan puoleen missä tahansa opintoihin liittyvissä pulmissa. Neuvotella kannattaa myös silloin kun opinnot eivät tunnu etenevän, mikä usein jossain opintojen vaiheessa tapahtuu osana normaalia opiskeluprosessia. Myös aikuislukiomme ryhmänohjaajat auttavat ja seuraavat opiskelijoidemme etenemistä ja toimivat opon tukena opiskeluun liittyvissä kysymyksissä.

Avainsanat

OpiskeluVantaan aikuislukioToisen asteen koulutus